FacebookTwitterLinked-In

 

Terug naar overzicht
Door: Bastiaan de Koning

Meer klanten met je website

Emailmarketing voor dummies

Foto: Meer klanten met je website

Meer klanten met je website krijgen. Dat willen we allemaal.

Om meer klanten te krijgen via je website hoef je alleen maar te zorgen voor meer bezoekers op je website. Daar kan met adverteren, sociale media, SEO.

Het antwoord lijkt eenvoudig simpel, maar kan gevaarlijk duur uitvallen. Voor je het weet loop je leeg…

Bedenk dat de meeste bezoekers die jouw website nog oriënterend zijn, zoekende naar informatie, nog niet klaar om klant te worden. Ze bekijken je website, besluiten dat vandaag niet de dag is om iets te kopen en ze vertrekken direct weer. Slecht 1-3 procent wordt klant. De andere 97% ben je kwijt… (in dit korte animatiefilmpje van 1 minuut, wordt dit heel helder uitgelegd)

Tegen de tijd dat ze wel hun portemonnee willen trekken, zijn ze jouw bedrijf of jouw website vergeten. Helaas, zonde van al jouw moeite, zonde van het advertentiebudget.

Met emailmarketing bouw je een toekomstige klantrelatie
Met emailmarketing kan je er voor zorgen dat je deze potentiële bezoekers vast houdt. Dat ze je gaan volgen, dat ze leren hoe jij en je bedrijf ze kan helpen. Dat ze je sympathiek gaan vinden en…

Wanneer ze jouw dienst of product nodig hebben, dat ze JOU bellen.

Dat is de kracht van emailmarketing.

Je bouwt een relatie op voor de langere termijn met toekomstige klanten, zodat ze ooit jouw nieuwe klant gaan worden.

Hoe begin je met emailmarketing?
Er zijn 4 basisstappen om te beginnen met emailmarketing.

  1. Zorg voor een online systeem dat jouw mailings kan afhandelen. Dat heet ook wel een autoresponder. De bekendste zijn Mailchimp en ActiveCampaign
  2. Zorg dat je bezoekers zich kunnen aanmelden voor jouw mailinglijst. Jouw websitebouwer kan dat in 30 minuten voor je regelen.
  3. Zorg voor een gratis en makkelijk cadeautje dat je geeft in ruil voor hun naam en emailadres. Niemand wil nog een nieuwsbrief in zijn of haar mailbox. Dus je moet het wel heel verleidelijk voor ze maken om zich wel aan te melden. Dat cadeautje heet ook wel een weggever of lead magnet.
  4. Zorg voor een kant en klare emailserie die je nieuwe volger automatisch krijgt toegezonden.
Kennismaken via de email
Verkopen is relaties opbouwen. Dat weet je wel uit je eigen praktijk. Met email is dat niet anders. Door een slimme emailserie in te zetten kan je er voor zorgen dat jouw nieuwe volger jou of jouw bedrijf leert kennen, dat ze leren wat jouw dienstverlening of product is, dat ze zien dat jij de expert bent en dat je ‘on top of mind’ bent.

Zolang jij waardevolle en relevante informatie geeft aan je nieuwe volgers zullen ze het niet ervaren als spam. Ze blijven geïnteresseerd en wanneer ze je echt nodig hebben, is de kans groot dat ze jou bellen!

En dat allemaal met een simpel geautomatiseerd emailsysteem.

Meer tips over emailmarketing?
Wil je meer tips ontvangen over hoe je meer klanten kan krijgen via je website, download dan mijn gratis mini-ebook “10 tips om vandaag nog te starten met emailmarketing” op https://www.klantgenerator.nl.

Of neem rechtstreeks contact op met Bastiaan de Koning. Ik geef je direct advies op welke wijze jij emailmarketing binnen jouw bedrijf kan gaan toepassen.

Bastiaan de Koning
Leiden
KlantGenerator
Terug naar overzicht